Mezinárodní den spánku je tu, oslavte ho s námi!

Autor: , 18.3.2016

Dobrá nálada, elán, vitalita, chuť do života – to jsou faktory, kterých bychom bez zdravého a vydatného spánku nikdy nedosáhli. Pro každý živý organismus je velmi důležitý, ničím ho nenahradíme. Aby si to všichni uvědomili, a dbali na dostatečný spánek, je 18. březen 2016 vyhlášen Mezinárodním dnem zdravého spánku. Oslavte ho snámi!

Pozor na nedostatek zdravého spánku

Světový den spánku připadá každý rok na jiný den. Vždy se slaví v pátek před březnovou rovnodenností, letos to tedy vychází na 18. března. Pořádá ho Výbor světového dne spánku, jehož cílem je snížit dopad zdravotních rizik na společnost prostřednictvím lepší prevence a kontroly.

A je to potřeba, neboť problémy se spánkem ohrožujícími zdraví a kvalitu života trpí až 45% světové populace. Je velká škoda, že málokdo z postižených vyhledá odbornou pomoc. Většina poruch spánku je totiž léčitelná nebo jí lze předejít. Nedostatek zdravého spánku způsobuje řadu potíží – špatnou koncentraci, zhoršenou paměť, vnímání, depresi, nevysvětlitelnou úzkost, agresivní jednání, srdeční onemocnění, cukrovku, obezitu, oslabení imunitního systému, apod.

Záleží na posteli a jejím vybavení

Jak byste se tedy měli chovat, abyste se těmto potížím vyhnuli, a odpočívali skutečně zdravým spánkem?

Nejprve se zaměřme na postel a její vybavení.

  • Postel vybírejte nejlépe z přírodního materiálu, ideálně bukového nebo dubového masivního dřeva. Pamatujte na její vhodnou velikost – k vaší výšce připočítejte cca 30 cm pro polštář a 20 cm pro natažené nohy. V ložnici ji umístěte tak, abyste neměli za hlavou okno nebo jiný otvor, zamezíte tím přísunu negativní energie.
  • To nejdůležitější na posteli je matrace. Zvolte takovou, která bude přesně odpovídat vašim osobním požadavkům – správná velikost, oblíbená tuhost, v ideálním případě by měla pomoci zmírnit vaše zdravotní potíže s pohybovým aparátem. Snímatelný a pratelný potah je dnes téměř u všech matrací samozřejmostí.
    Při nákupu matrace se obraťte na odborníky, kteří vám dokážou s výběrem pomoci. Jedním takovým je prodejce matrací, lůžkovin a příslušenství Matex. Po celé republice najdete 9 kamenných obchodů, kde si můžete na matrace lehnout a vyzkoušet je.
  • Matraci je potřeba uložit na vhodný podklad – pevnou desku, laťkové nebo lamelové rošty. Velmi oblíbené jsou polohovací lamelové rošty, které násobí užitné vlasnosti matrace a komfort při relaxaci. Zároveň zajišťují dostatečnou prodyšnost matrace.
  • Při spánku se tělo ochlazuje, proto je dobré vybrat si správnou přikrývku a polštář, nejlépe s antialergickou výplní. Máte-li problémy s krční páteří, opatřete si anatomický polštář, který ji uloží do správné polohy, a vy se zbavíte vleklých bolestí hlavy a šíje.
Záleží na posteli a jejím vybavení

Záleží na posteli a jejím vybavení

Ložnici nepřetápějte a zatemněte ji

Správným vybavením lze předejít mnoha poruchám spánku. Ovšem musíte pamatovat i na vhodné prostředí, ve kterém budete spát.

  • Před spaním ložnici pořádně vyvětrejte, ideální je teplota 18-20 °C.
  • Zatemněte okna žaluziemi nebo závěsy, aby vás nerušilo světlo z ulice.
  • Telefon, notebook nebo tablet do postele nepatří.

Oslavte s námi Mezinárodní den zdravého spánku, a pokuste se vhodným vybavením postele a nastavením správného prostředí odstranit některou z poruch vašeho spánku, případně jí předejít. Odměnou vám bude zdravý spánek, který jde ruku v ruce s pohodou, radostí a kvalitním životem.

Ložnici nepřetápějte a zatemněte ji

Ložnici nepřetápějte a zatemněte ji

Diskuse k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ochrana proti SPAMu *

TOPlist